Zlikwidować chwilówki na dowód? Branża tego nie wytrzyma

pozyczki na dowodWielkim paradoksem branży usług pożyczkowych jest to, że chociaż kojarzone są negatywnie, z roku na rok przybywa osób, które z nich korzystają. Eksperci szacują, że w roku 2020 już co drugi pełnoletni Polak będzie miał na koncie przynajmniej jedną aktywną pożyczkę!

Przewidywania dla branży

A to oznacza przynajmniej osiem milionów pożyczek, z których średnia kwota finansowania wyniesie około dwunastu tysięcy złotych. Przy czym statystyki obejmują wyłącznie pożyczki pozabankowe i nie uwzględniają kredytów. Nawet bez tych danych to ogromne liczby i ogromne sumy sięgające miliardów złotych. Dlatego nie budzi zdziwienia fakt rosnącej tendencji, jaką notują chwilówki na dowód, udzielane bez nadmiernych formalności i dostępne dla każdego, kto ma ukończone osiemnaście lat. Liczba umów zawieranych na takie pożyczki dawno już przekroczyła dwa miliony w ciągu ostatniego półrocza, a przewidywania wskazują, że w grudniu będzie to nawet pięć i pół miliona.

Chwilówki na dowód – fundament firmy pożyczkowej

Większość prywatnych pożyczkobiorców prowadzących działalność w tym segmencie rynku finansowego otwarcie przyznaje: to właśnie pożyczki udzielane na sam dowód są głównym źródłem ich zarobków. Z punktu widzenia firmy to sama korzyść: atrakcyjne oprocentowanie gwarantujące zyski i krótkie terminy spłat, które nie zamrażają zainwestowanej gotówki na dłuższe okresy. Średnie zyski z samego tego produktu sięgają najczęściej przynajmniej 55-65% całościowego przychodu firmy. Pozostała część to inne rodzaje pożyczek, zwykle długoterminowych.

Okresowy bum

Chwilówki na dowód w największej ilości udzielane są w trzech okresach w ciągu roku: przed świętami Wielkanocy i Bożego Narodzenia oraz podczas wakacji. Zyski w miesiącach takich jak od kwietnia do sierpnia oraz w grudniu potrafią wypracować połowę wszystkich zysków firmowych w ciągu roku. Nic dziwnego, że firmy pożyczkowe opracowują coraz to nowsze oferty na chwilówki bez dowodu osobistego, aby przyciągnąć i zainteresować nowe rzesze potencjalnych klientów i zachęcić ich do pożyczenia pieniędzy.

Kliknij, żeby ocenić ten post!
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *